چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: با شهادت رهبران مقاومت، انگیزه آزادی خواهان و گروه‌های مقاومت برای نبرد با صهیونیست‌ها بیشتر خواهد شد و پاسخ جمهوری اسلامی نیز به این حرکت سخت و محکم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی پیش از ظهر امروز در مراسم روز شهادت حضرت امام سجاد(ع) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه تخصصی سطح سه بوشهر، ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط صهیونیست‌ها، اظهار داشت: دشمن، امروز متوجه شده که بیش از هر زمان دیگر به نابودی نزدیک‌تر شده و لذا رو به عملیات‌های تروریستی و انتحاری می‌آورد و گمان می‌برد با این حرکات می‌تواند نابودی خود را به عقب اندازد، در صورتی که با شهادت رهبران مقاومت، انگیزه آزادی خواهان و گروه‌های مقاومت برای نبرد با صهیونیست‌ها بیشتر خواهد شد و البته پاسخ جمهوری اسلامی به این حرکت سخت و محکم خواهد بود و دشمنان منتظر انتقام سخت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به حرکت سیاسی حضرت اشاره کرد و گفت: زمان امام سجاد (ع)، زمان خاصی بود و آن را از سخت‌ترین دوران حیات مبارک ائمه اطهار(ع) باید دانست.

وی افزود: امام سجاد(ع) الگوی کامل در رهبری فرهنگی و جهاد تبیین در جامعه‌ای که هیچ امیدی به اصلاح این جامعه از نظر ظاهری وجود ندارد، می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، خاطرنشان کرد: جامعه آن روز، از نظر ظلم و ستم بالاترین ظلم‌ها در این دوران اتفاق می‌افتد و کسانی به نام امت پیغمبر، پسر پیغمبر را به فجیع‌ترین وضع ممکن به شهادت می‌رسانند و آنقدر ظلم زیاد شده که اهل بیت پیغمبر را به اسارت می‌برند.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا به یک باره رخ نداده است، تأکید کرد: امت رسول الله ۵۰ سال بعد از رسولشان به استحاله فرهنگی دچار شدند که مردم مدینة الرسول، احادیث رسول خدا را مسخره می‌کنند و پسر پیغمبر را به بدترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند.

وی یادآور شد: راجع به فساد اخلاقی مردم آن دوره نیز آمده که مدینة الرسول مرکز تبادل و فروش کنیزهای آوازه خوان و فسادهای اخلاقی شده بود و لذا امام سجاد(ع) در جامعه‌ای که حاکمانش غرق در ظلم، فساد و مردمانش هم این طور غرق در بی اعتقادی و ولنگاری شدند، می‌خواهند رهبری کنند، با وجود آنکه هیچ امیدی به اصلاح این جامعه نیست، اما ایشان با مجاهدت و جهاد تبیین کار را بی‌وقفه ادامه دادند.

حجت السلام والمسلمین اسماعیلی خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی که امام سجاد(ع) در آن جامعه غرق در فساد شروع کردند، باید برای ما الگو شود، ترویج اخلاق اسلامی با کرسی دعا بود.

امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: با امام سجاد(ع) عهد کنیم و صحیفه سجادیه را ختم کنیم و با آن مأنوس باشیم، این کتاب اقیانوسی از معارف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، شاگرد پروری را از کارهای دیگر امام سجاد(ع) در دوره خفقان معرفی کرد و گفت: امام سجاد(ع) شاگردان بسیاری را سالانه تربیت می‌کردند، به گونه‌ای که عبدهایی را می‌خریدند و تحت تربیت اسلامی آن‌ها را در عید فطر آزاد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) الگوی کامل برای همه کسانی هستند که پرچم جهاد تبیین را باید بلند کنند، در جامعه‌ای که امیدی به آن نبود ولی وجود مقدس حضرت با جهاد تبیین آرام آرام جامعه را متحول کردند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha